PERSONLIG TRÆNING

HJÆLP TIL DINE AMBITIONER

UTRÆNEDE

Kom i bedre form og bruge kroppen i stedet for at misbruge den!

NYBEGYNDEREN

Lær at løbe og forebygge skader, i stedet for at skulle lære af skaderne på den hårde måde!

DEN SERIØSE TRIATLET

Løft dit løb til højere niveau!

DEN ERFARNE LØBER

Opnå markant bedre resultater!

TRÆNINGSFORLØB

Et personlig træningsforløb kan både være til personer der har brug for løbetræningteknik-træning og styrketræning men i høj grad også til dem der både vil i form fysisk og mentalt via psykolog-/coachingsamtaler kombineret med personlig træning.

Afhængigt af hvad dit mål er, har du mulighed for at få  følgende ud af et forløb med personlig løbecoaching hos FullPerformance:

  • Coaching omkring dine mål – uanset om du vil træne til 5km til DHL-stafetten, ½-marathon, marathon eller evt. et trail eller ultraløb.
  • Planlægning af træningsforløb hen i mod dit mål.
  • Lær at træne mest effektivt og optimalt ift. at opnå dine mål.
  • Coaching/rådgivning omkring konkurrencen og den optimale præstation på dagen.
  • Samtaler omkring motivationnegative tanker, etc.
  • Løbetests – bruges til at holde træningen på sporet, opretholde motivationen og som et vigtigt input til tempoet på raceday.
  • Justering/optimering af løbeteknik – evt. brug af videoanalyse.
  • Oplæring i skadesforebyggende øvelser og hvordan de passes ind i det samlede træningsprogram.
  • Core training, styrkelse af kropskernen dels for at forebygge skader og dels for at opretholde den bedst mulige løbestil også når du bliver træt.
  • Bliv bedre til at løbe i terræn, mudder, op og nedad bakker, over grøfter, etc. – introduktion til trailløb.
  • Lær at bruge bakketræning – fx bakkespurter og spring opad bakke.
  • Funktionel styrketræningspændstighedstræning, koordinationstræning og bevægelighedstræning.
  • Rådgivning omkring hvad du gør, når du mærker ømhed/skavanker eller en skade under opsejling, samt hvilken type behandler du kan opsøge til en bestemt skade
TILGANG

FullPerformances tilgang er helhedsorienteret dvs. diverse ydre omstændigheder (familie, job, historik med skader og træning, etc.) samt ikke mindst mentale faktorer (psykologiske barrierer, uhensigtsmæssige tanker) tages i betragtning når målsætninger, og træning planlægges for og med klienten. Kort formuleret: Det er afgørende med en god ”mind-body balance” for at kunne yde sit optimale i den givne situation og præstere når det gælder.

TRÆNINGSPROGRAM

Træningsprogrammet er selvfølgelig individuelt (”skræddersyet”). Det vil ikke være et totalt detaljeret og minutiøst program der beskriver træningen minut for minut i løbet af ugen. Træningsprogrammet vil derimod bestå af nogle rammer som kunden skal holde sig indenfor og selv lære at navigere i. Vores idé med personlig træning er, at den enkelte på (længere) sigt lærer at være sin egen træner. Se længere nede hvad træningen bl.a. kan indeholde (afhængigt af den enkeltes mål).

VARIGT VÆGTTAB

Gennem en kombination af samtaler, træningsvejledning, personlig træning og fysiologiske målinger finder vi frem til hvad der skal til at få dig i gang med et varigt vægttab. Det er afgørende at få afdækket eventuelle psykologiske faktorer der vedligeholder din overvægt/dårlige form da det ofte er her nøglen til den varige livsstilsændring ligger.

Få vejledning omkring og indsigt i flg. til at opnå dine ønskede resultater:

  • Psykologiske faktorer (herunder motivation, selvværd, stress, etc.)
  • Kost og kalorieindtag
  • Aktivitetsniveau, motion og træning
  • Søvn og restitution
VÆRD AT VIDE

Det er meget forskelligt hvor meget den enkelte klient har brug for løbende kontakt og face-to-face sessioner med løb, teknik, styrke eller samtale. Derfor er det muligt selv at vælge dels hvor ofte man har brug for kontakt og dels hvor ofte man vil have face-to-face sessioner ud fra 3 niveauer. Læs mere om dine muligheder i menuen til venstre.

Mødestedet kan være følgende steder* og aftales fra gang til gang:

  • Birkerød Idrætscenter (Bistrupvej 1, 3460 Birkerød)
  • Rudegård Stadion (Kongevejen 464-468, 2840 Holte)

*andre mødesteder kan aftales.

PERSONLIG TRÆNING 1

MÅLRETTET TRÆNING
KR2.100/Mdr.
  • +Træningsprogram laves for 2-4 uger ad gangen men kan justeres efter behov ugentligt
  • +Korrespondancemellem træner og klient 1-2 gange om ugen, pr mail, sms eller telefonsamtale
  • +”Overvågning”. Træneren kan følge med på online træningsplatform (typisk Strava eller Endomondo)
  • “Face-to-face” træningssession/samtale på 90 min én gang pr måned

SENSEWEAR TILLÆG

INDBLIK I DIN LIVSSTIL
KR1.500
  • Måling af aktivitetsniveau
  • Måling af forbrænding, herunder BMR (hvilestofskifte)
  • Overblik i døgnrytmemønster
  • Tal på mængden af søvn og søvnkvalitet
  • Tal på restitution
  • Konkrete tiltag der skal gøres for at optimere livsstil, søvn og motion/træning

TAGER DU DEN NÆSTE SKRIDT?

Er du interesseret i et personlig træningsforløb skriv et forespørgsel med følgende:

  • Du skriver en mail hvor du uddyber dine mål med træningen/forløbet
  • Du beskriver hvordan din hverdag er (familie, arbejde, andre aktiviteter, evt. begrænsninger?)
  • Du beskriver hvordan din træningshistorik har været. Relativt detaljeret indenfor de seneste 3 mdr. og i grundtræk længere tilbage. Også hvad du har trænet ud over løbetræning
  • Du beskriver din (eventuelle) skadeshistorik

Indledende samtale (kan evt. foregå via telefon/Skype/FaceTime)

Pin It on Pinterest

Share This